ПОСЕТА СРЕДЊИХ ШКОЛА
Датум: 29. Maj 2016 11:35 Категорија: ОБАВЕШТЕЊЕ
Пројекат Професионална оријентација у Србији спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ, по налогу немачке Владе и Савезног министарства за економски развој и сарадњу Савезне Републике Немачке, а у партнерству са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и Министарством омладине и спорта Републике Србије.
Имплементациони партнер је Центар Инвентива, национални центар за професионалну оријентацију и удружење експерата и експерткиња за развој савременог концепта професионалне оријентације.
Циљ пројекта је успостављање функционалног и одрживог система и програма професионалне оријентације за младе на преласку из основне у средњу школу, односно у свет рада. Пројекат оснажује младе људе да буду активни грађани и грађанке који учествују у стварању боље будућности за себе, али и шире заједнице, и заснива се на вредностима и принципима једнаких могућности за све младе људе без обзира на њихову родну, верску, националну и расну припадност.
Циљна група пројекта јесу ученици и ученице завршних разреда основне школе, средњошколци и средњошколке и млади ван школског система. Пројектом је предвиђено да програмом професионалне оријентације буду обухваћене све основне школе и канцеларије за младе у Србији у периоду од 2011. до 2015. године.
Пројекат се заснива на двема компонентама – у школи и ван школе.
У школи, школски тимови за професионалну оријентацију одржавају радионице из области професионалне оријентације. У канцеларијама за младе, вршњаци упућују младе у то како се бира занимање, планира каријера и тражи посао.
Пројекат почива на сарадњи више институција, основних школа, средњих школа, канцеларија за младе, привреде, регионалних центара и центара за стручно усавршавање запослених у образовању, Савета за запошљавање на националном нивоу, центара за развој каријере, Националне службе за запошљавање, центара за социјални рад, локалних самоуправа, привредних комора и др.
Програм професионалне оријентације заснован је на интерактивном, динамичном, процесном петофазном моделу у којем је пажња усмерена првенствено на оспособљавање младих за избор занимања.
Основни циљ програма јесте развијање способности младих да донесу и спроведу промишљену, ваљану и самосталну одлуку о избору школе и занимања, као и да планирају каријеру и укључе се у свет рада. Настава за младе у оквиру програма одвија се у виду радионица, које им омогућавају да кроз активно учешће изграде сазнања, вештине, способности и вредности потребне за остварење тог циља. Програм је у складу са препорукама Европске комисије о каријерном вођењу као услугама и активностима намењеним да помогну особама, без обзира на њихов узраст, да увиде да у сваком тренутку имају могућност да изаберу образовање, обуку или професију и управљају својом каријером.
У савременом животу, без обзира на узраст, свакодневно се суочавамо са важношћу избора пред којима се налазимо. Наши избори су наше одлуке које усмеравају,граде и развијају живот. Највећи изазови су избори и одлуке
које са собом доносе највеће промене.
Млади у адолесцентском добу налазе се у периоду када су на животним раскрсницама и пред највећим бројем промена. Интензитет и нужност избора и промена с којима се тада суочавају не јављају се у толикој мери ни у једном другом животном периоду. То је период и када се кроз одлуке и промене пуно учи и зато је неопходно да се створе услови да млада особа буде оснажена да донесе најбоље одлуке за себе и свој живот.
Избор професије једна је од најважнијих одлука у животу и утиче на даљи квалитет живота и рада. Чињеница је да у овом тренутку сложеност света рада сразмерно расте са све већим могућностима за формално и неформално образовање и обуке. У односу на не тако давни период, млади данас имају шири спектар могућности за стицање образовања.
Истовремено, данас се суочавају са тежим захтевима, већом конкуренцијом и сложенијим потребама тржишта рада. Европска унија је ватрени промотер доживотног учења које омогућава грађанима и грађанкама да се прилагоде свету рада који се тако брзо мења (Савет Европе, 2001). Данас свака особа која жели да се запосли мора да буде кадра да проучи доста извора информација како би могла да планира свој пут образовања и запошљавања који ће се уклопити у интересовања, вештине, компетенције, квалификације али и могућности на тржишту рада.
Доживотно учење подразумева одабир путева образовања који трају целог живота и у складу са захтевима тржишта рада. Кроз динамични модел професионалне оријентације млада особа постаје компетентна и способна да самостално донесе одлуку о свом будућем занимању.
Програм доприноси остварењу циљева и активности стратешких докумената у образовној политици и политици за младе и каријерно вођење и саветовање.
Програм обуке ученика и младих, према резултатима праћења и евалуације,
директно одговара на потребе деце и њихових родитеља, има занимљив и примерен садржај и метод рада. Учешће ученика и младих повећава спремност ученика и ученица за одлучивање о даљем школовању и будућем занимању засновано на добром информисању и утиче на проширење интересовања ученика за различита занимања.
У Србији реални сусрети организовани су у великом броју школа и фирми, те се сматра да овај напредак доприноси бољем информисању и разумевању радних компетенција. Посебан нагласак на родно нетипичним занимањима
довео је до укључивања великог броја ученика и ученица у манифестације Дан девојчица и Дан дечака.
Као допринос што бољем иѕбору занимања и у нашој школи се реализује пројекат ПО. Између осталог и релни сусрети. Велики број школа посећује нашу школу и помаже ученицима око избора средње школе.
Све информације о пројекту и програму можете наћи на сајту www.професионалнаоријентација.орг намењеног комуникацији
са институцијама и професионалцима који раде на програму и
www.мојапосла.рс намењеног подршци младима.
ОЗНАКЕ КВАЛИТЕТА
Мени
Школски тимови
РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА И ПРОВЕРА
- РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗНАЊА ЗА ПРВО ПОЛУГОДИШТЕ ШКОЛСКЕ 2021
- Распоред писмених задатака и писмених провера за 2. полугодиште школска 2021-22
- Распоред пимених провера за прво полугодиште школске 2022-23. године
- Распоред писмених провера знања у другом полугодишту школске 2022-23. године
- Распоред писмених провера знања у првом полугоишту школске 2023-24
- Распоред писмених провера знања за друго полугодиште школске 2023-24. године
- Распоред писмених провера у првом полугодишту школске 2024-25. године
Документација
Стручни сарадници
Вести
SISTERS PARTNERSHIP
Настава нижих разреда
ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
- Српски језик
- Енглески језик
- Ликовна култура
- Музичка култура
- Историја
- Географија
- Физика
- Биологија
- Математика
- Хемија
- Техника и технологија
- Физичко васпитање
- Верска настава
- Грађанско васпитање
- Француски језик
- Руски језик
- Изабрани спорт
- Информатика и рачунарство
- Распоред додатне и допунске наставе
- Распоред секција
- Друштвене, техничке, хуманитарне и друге активности